fredag 27 juni 2008

Unt now... Italy!

Jag tror banne mig att jag och David har skapat en ny sorts turister... quickie tourists!
Efter att ha spenderat 2 natter i Aten, tog vi bat fran Grekland till Italien (Patra - Bari). Och har sitter vi nu. Eller jag sitter och skriver, David ville... quickie turista!
Baten vi tog ar en lyxkryssning om vi jamfor med Silja och Viking Line. De hade rulltrappor, pool, dusch, internet, bankomat, utover alla andra saker som kan finnas pa en bat. Vi hade inga hyttbiljetter utan njot av att fa sova pa dack. Aningen hart underlag, men det var skont i vadret. Duschen fattade vi inte fanns forran nar vi skulle av, sa vi har natt nya bottnar i sunkighetsfaktor. For i Bari ar det lika varmt som i Grekland. Svetten rinner och nar man inte duschat och har pa sig halvt om halvt genomsvettiga klader sa kanner man sig lagom frasch. Vi kommer fram till Rom ikvall och far det sa lyxigt som ett dubbelrum med egen dusch, nara tagstationen. Och forutom dusch sa behover jag tvatta. Jag langtar till att bli ren! Eller som jag sa till David. Helst skulle jag vilja rulla runt i sno.
Men egentligen bor jag inte klaga. Jag har hort att sommaren inte riktigt infunnit sig i Sverige an.

1 kommentar:

the smurf mother sa...

Hey Babe! Sound like you and your friend are on some adventure! Hope you are both having lots of fun! Hope to see ya soon. Hugs Alex